Brand identity voor een merk dat mag groeien

Klant
Kurve

Liep jij vroeger achter met rekenen of taal? Of liep je juist vóór? Misschien weet je nog dat de leerkracht je extra opdrachten gaf. Als extra uitdaging of oefening. Het op maat maken van lesstof, daar is Muiswerk Educatief heel erg goed in. Alleen kon de merknaam wel een frisse update gebruiken!

Hoe we een merk groeiruimte geven met een nieuwe naam en huisstijl

MENSEN VAN DE INHOUD ÉN TECHNIEK

Muiswerk Educatief werkt al 25 jaar vanuit Noord-Holland met een hecht team aan de inhoudelijke en technische ontwikkeling van online leermiddelen. Zo komen docenten met Numo toe aan lesgeven, terwijl leerlingen hun persoonlijke uitdagingen kunnen oefenen. En loop je als docent ergens vast? Dan bel je gewoon met het vertrouwde supportteam in Uithoorn.

Op zoek naar een vriendelijke naam met groeiruimte, die maatwerkvisie benadrukt

Maak kennis met...

Rekenen en taal vormen de basis voor veel andere vakken. En op een goede basis kun je bouwen. Sommige kinderen komen niet vooruit met taal, anderen vervelen zich op rekenen. Zo volgt ieder kind zijn eigen lijn van ontwikkeling. Een leercurve. Daarom heet Muiswerk Educatief vanaf nu Kurve. Innovatieve makers van online leermiddelen. Met een ‘Hollandse’ K als knipoog naar de nuchtere bedrijfscultuur en de oorsprong van de organisatie.

Nieuwe naam, nieuwe identiteit

Welke visuele identiteit past bij de naam Kurve? We willen het persoonlijke groeipad van leerlingen op een speelse manier verbeelden. En waar de producten van Kurve ontworpen zijn om leerlingen aan te spreken, mag het merk Kurve vriendelijke professionaliteit uitstralen richting docenten en directieleden van scholen.

Een logo voor een merk dat mag groeien

Het logo verbindt de letters U, R en V om de groeicurve te visualiseren. Met de letter R boven op de U springt deze boven de andere letters uit en visualiseren we groei én het bouwen aan basisvaardigheden. In de gekleurde versie van het logo worden de letters U en R uitgelicht door de kleur rood.

Spelen & stapelen

Kurve legt de basis voor rekenen en taal. Daarom spelen basisvormen de hoofdrol in de huisstijl van Kurve. Met een licht verloopje met een textuur geven we de vormen diepte krijgen en maken we ze tastbaar. In illustraties spelen we steeds met de basis vormen en stapelen ze op tot nieuwe bouwwerken.

Een metafoor voor de basis in rekenen en taal waaraan Kurve bouwt. Door de illustraties subtiel te animeren geven we ze een speels gevoel mee dat het bouwwerk tot leven brengt en de boodschap achter de beweging verduidelijkt.

En nu uitbouwen

We ondersteunen Kurve met het uitbouwen van hun merk en uitwerken van hun nieuwe brand identity naar verschillende middelen en een nieuwe website. Dat de nieuwe naam en huisstijl enthousiast zijn ontvangen en worden geadopteerd door het team van Muiswerk Educatief weten we zeker! Want na het zien van muurschilderingen, beursstands en kaartjes in de nieuwe stijl, ontvingen we zelfs al postzegels met de vrolijke basisvormen.

Ook toe aan een nieuwe brand identity?

Neem dan contact op met Giel Blankestijn.

Bel of mail met Giel.

Giel
Art Director & Digital Designer

digitaal design voor verbeteraars

  • Werk
  • Over ons
  • Aanpak
  • Werken bij
  • Updates
  • Contact
  • Blijf up to date:
    NieuwsbriefNieuwsbriefNieuwsbrief