De vernieuwde website van IDH: duidelijke proposities, krachtig verhaal en zichtbare impact

Greenberry is hét strategisch designbureau voor verbeteraars die het verschil willen maken.

Wat we doen
Digitale producten
No items found.
Websites & tools
Digitale strategie

IDH werkt wereldwijd aan het verduurzamen van internationale handelsketens. Om hun verhaal en impact beter over te brengen, ontwikkelden we samen een nieuw digitaal platform. Een die ruimte biedt voor heldere proposities, impact visueel maakt en storytelling-technieken toepast om het IDH-verhaal te vertellen.

Afbeelding van de website van IDH waarop je de vier thema's uitgelicht ziet.

Afbeelding van de website van IDH waarop je de vier thema's uitgelicht ziet.

Afbeelding van de website van IDH waarop je de vier thema's uitgelicht ziet.

Juiste moment

Wie samenwerkt met overheden, investeerders, NGO’s én bedrijven, heeft nogal wat te vertellen. Niet gek dat de vorige website van IDH uit z’n voegen barstte. Informatie was versnipperd met als resultaat dat impact niet goed zichtbaar was en de doelgroepen hun weg niet altijd meer vonden. Tegelijkertijd werd de merkidentiteit van IDH vernieuwd, een goed moment om die ook digitaal door te vertalen.

Juiste moment

Wie samenwerkt met overheden, investeerders, NGO’s én bedrijven, heeft nogal wat te vertellen. Niet gek dat de vorige website van IDH uit z’n voegen barstte. Informatie was versnipperd met als resultaat dat impact niet goed zichtbaar was en de doelgroepen hun weg niet altijd meer vonden. Tegelijkertijd werd de merkidentiteit van IDH vernieuwd, een goed moment om die ook digitaal door te vertalen.

Juiste moment

Wie samenwerkt met overheden, investeerders, NGO’s én bedrijven, heeft nogal wat te vertellen. Niet gek dat de vorige website van IDH uit z’n voegen barstte. Informatie was versnipperd met als resultaat dat impact niet goed zichtbaar was en de doelgroepen hun weg niet altijd meer vonden. Tegelijkertijd werd de merkidentiteit van IDH vernieuwd, een goed moment om die ook digitaal door te vertalen.

Deepdive in de wereld van internationale handel

Samen met IDH gingen we op zoek naar een digitale oplossing die helderheid brengt, zonder aan diepgang in te leveren. We begonnen met een onboardingpresentatie vanuit de klant naar het Greenberry-team en doken toen volop in de verkenningsfase.  We organiseerden sessies waarin we samen keken naar de wensen van IDH en waar de doelgroep behoefte aan had. Hieruit kwamen de platform visie, doelstellingen en de navigatiestructuur.



“Omdat IDH internationaal werkt, verliep veel van onze samenwerking digitaal en hybride. Door slim te plannen (hoi tijdzones) en met een vaste kern samen te werken, haalden we toch alle inzichten op en hielden we de vaart erin.”
Sander Hidding, Strateeg

Deepdive in de wereld van internationale handel

Samen met IDH gingen we op zoek naar een digitale oplossing die helderheid brengt, zonder aan diepgang in te leveren. We begonnen met een onboardingpresentatie vanuit de klant naar het Greenberry-team en doken toen volop in de verkenningsfase.  We organiseerden sessies waarin we samen keken naar de wensen van IDH en waar de doelgroep behoefte aan had. Hieruit kwamen de platform visie, doelstellingen en de navigatiestructuur.



“Omdat IDH internationaal werkt, verliep veel van onze samenwerking digitaal en hybride. Door slim te plannen (hoi tijdzones) en met een vaste kern samen te werken, haalden we toch alle inzichten op en hielden we de vaart erin.”
Sander Hidding, Strateeg

Deepdive in de wereld van internationale handel

Samen met IDH gingen we op zoek naar een digitale oplossing die helderheid brengt, zonder aan diepgang in te leveren. We begonnen met een onboardingpresentatie vanuit de klant naar het Greenberry-team en doken toen volop in de verkenningsfase.  We organiseerden sessies waarin we samen keken naar de wensen van IDH en waar de doelgroep behoefte aan had. Hieruit kwamen de platform visie, doelstellingen en de navigatiestructuur.



“Omdat IDH internationaal werkt, verliep veel van onze samenwerking digitaal en hybride. Door slim te plannen (hoi tijdzones) en met een vaste kern samen te werken, haalden we toch alle inzichten op en hielden we de vaart erin.”
Sander Hidding, Strateeg

Toen de verkenningsfase erop zat, lagen er strategische keuzes waarmee we konden gaan ontwerpen. De belangrijkste keuzes waren:

  • Contact als belangrijkste CTA
    Bij IDH begint bijna alles met een gesprek. Of dat nu is op een evenement, via-via of via de site. Daarom is ‘contact opnemen’ het logische eindpunt van veel pagina’s en de belangrijkste CTA.
  • Visueel maken van data
    IDH maakt wereldwijd veel impact. Maar die resultaten zaten vaak verstopt in rapporten. Door impactcijfers visueel en toegankelijk te maken, krijgt de bezoeker direct een gevoel bij wat er bereikt wordt.
  • Slimme contentstructuur
    Met zoveel teams en projecten kan een website al snel overweldigend worden. Daarom dachten we vanaf het begin mee over hoe de redactie met een duidelijke structuur het platform ook op lange termijn overzichtelijk houdt.

‘’The new site tells IDH's story in clear and simple language, guiding a very mixed audience to where they need to be. It was an amazing ride that really stretched my (previously not-so-extensive) communications experience. But with Greenberry by our side, we launched a site that's been getting great feedback ever since.’’  
Julia Kamimura , Content- en Campagnecoördinator IDH

Toen de verkenningsfase erop zat, lagen er strategische keuzes waarmee we konden gaan ontwerpen. De belangrijkste keuzes waren:

  • Contact als belangrijkste CTA
    Bij IDH begint bijna alles met een gesprek. Of dat nu is op een evenement, via-via of via de site. Daarom is ‘contact opnemen’ het logische eindpunt van veel pagina’s en de belangrijkste CTA.
  • Visueel maken van data
    IDH maakt wereldwijd veel impact. Maar die resultaten zaten vaak verstopt in rapporten. Door impactcijfers visueel en toegankelijk te maken, krijgt de bezoeker direct een gevoel bij wat er bereikt wordt.
  • Slimme contentstructuur
    Met zoveel teams en projecten kan een website al snel overweldigend worden. Daarom dachten we vanaf het begin mee over hoe de redactie met een duidelijke structuur het platform ook op lange termijn overzichtelijk houdt.

‘’The new site tells IDH's story in clear and simple language, guiding a very mixed audience to where they need to be. It was an amazing ride that really stretched my (previously not-so-extensive) communications experience. But with Greenberry by our side, we launched a site that's been getting great feedback ever since.’’  
Julia Kamimura , Content- en Campagnecoördinator IDH

Toen de verkenningsfase erop zat, lagen er strategische keuzes waarmee we konden gaan ontwerpen. De belangrijkste keuzes waren:

  • Contact als belangrijkste CTA
    Bij IDH begint bijna alles met een gesprek. Of dat nu is op een evenement, via-via of via de site. Daarom is ‘contact opnemen’ het logische eindpunt van veel pagina’s en de belangrijkste CTA.
  • Visueel maken van data
    IDH maakt wereldwijd veel impact. Maar die resultaten zaten vaak verstopt in rapporten. Door impactcijfers visueel en toegankelijk te maken, krijgt de bezoeker direct een gevoel bij wat er bereikt wordt.
  • Slimme contentstructuur
    Met zoveel teams en projecten kan een website al snel overweldigend worden. Daarom dachten we vanaf het begin mee over hoe de redactie met een duidelijke structuur het platform ook op lange termijn overzichtelijk houdt.

‘’The new site tells IDH's story in clear and simple language, guiding a very mixed audience to where they need to be. It was an amazing ride that really stretched my (previously not-so-extensive) communications experience. But with Greenberry by our side, we launched a site that's been getting great feedback ever since.’’  
Julia Kamimura , Content- en Campagnecoördinator IDH

Intuïtieve navigatie

De nieuwe site voelt fris, visueel en vooral: behapbaar. Door motion, micro-interacties en slimme hiërarchie komt het verhaal van IDH echt tot leven. De diensten kun je op verschillende manieren bekijken. Op basis van locatie (handig voor beleidsmakers), op basis van grondstoffen (handig voor bedrijven) of vanuit het proces (handig voor investeerders). Deze verschillende invalshoeken maken de structuur ook voor de doelgroep begrijpelijker. Alles is erop gericht om nieuwsgierigheid te wekken en snel de juiste ingang te vinden.


"In juni is het eerste interactieve jaarverslag gelanceerd. Geen rapport dat je moet downloaden, maar rechtstreeks op de website. Zo wordt de impact zichtbaar en komt het ook echt binnen."
Julian Bode, Project Manager

Intuïtieve navigatie

De nieuwe site voelt fris, visueel en vooral: behapbaar. Door motion, micro-interacties en slimme hiërarchie komt het verhaal van IDH echt tot leven. De diensten kun je op verschillende manieren bekijken. Op basis van locatie (handig voor beleidsmakers), op basis van grondstoffen (handig voor bedrijven) of vanuit het proces (handig voor investeerders). Deze verschillende invalshoeken maken de structuur ook voor de doelgroep begrijpelijker. Alles is erop gericht om nieuwsgierigheid te wekken en snel de juiste ingang te vinden.


"In juni is het eerste interactieve jaarverslag gelanceerd. Geen rapport dat je moet downloaden, maar rechtstreeks op de website. Zo wordt de impact zichtbaar en komt het ook echt binnen."
Julian Bode, Project Manager

Intuïtieve navigatie

De nieuwe site voelt fris, visueel en vooral: behapbaar. Door motion, micro-interacties en slimme hiërarchie komt het verhaal van IDH echt tot leven. De diensten kun je op verschillende manieren bekijken. Op basis van locatie (handig voor beleidsmakers), op basis van grondstoffen (handig voor bedrijven) of vanuit het proces (handig voor investeerders). Deze verschillende invalshoeken maken de structuur ook voor de doelgroep begrijpelijker. Alles is erop gericht om nieuwsgierigheid te wekken en snel de juiste ingang te vinden.


"In juni is het eerste interactieve jaarverslag gelanceerd. Geen rapport dat je moet downloaden, maar rechtstreeks op de website. Zo wordt de impact zichtbaar en komt het ook echt binnen."
Julian Bode, Project Manager

Headless CMS voor dynamische content

De website is gebouwd met het headless CMS Prepr, dat veel flexibiliteit biedt en het voor IDH eenvoudig maakt om de content actueel te houden. Dankzij de modulaire opbouw van alle pagina’s heeft IDH alle vrijheid om hun verhaal op de meest effectieve manier te presenteren. Daarnaast kan de content verrijkt worden met dynamische elementen, zoals nieuwsberichten en publicaties die automatisch gefilterd worden op bijvoorbeeld sector of land.

Headless CMS voor dynamische content

De website is gebouwd met het headless CMS Prepr, dat veel flexibiliteit biedt en het voor IDH eenvoudig maakt om de content actueel te houden. Dankzij de modulaire opbouw van alle pagina’s heeft IDH alle vrijheid om hun verhaal op de meest effectieve manier te presenteren. Daarnaast kan de content verrijkt worden met dynamische elementen, zoals nieuwsberichten en publicaties die automatisch gefilterd worden op bijvoorbeeld sector of land.

Headless CMS voor dynamische content

De website is gebouwd met het headless CMS Prepr, dat veel flexibiliteit biedt en het voor IDH eenvoudig maakt om de content actueel te houden. Dankzij de modulaire opbouw van alle pagina’s heeft IDH alle vrijheid om hun verhaal op de meest effectieve manier te presenteren. Daarnaast kan de content verrijkt worden met dynamische elementen, zoals nieuwsberichten en publicaties die automatisch gefilterd worden op bijvoorbeeld sector of land.

Doorontwikkeling met microsites

De nieuwe website ondersteunt IDH bij het vertellen van hun verhaal. Op dit moment werken we aan de ontwikkeling van een microsite-omgeving, waarmee IDH zelfstandig en snel een volledig nieuwe website kan opzetten voor elk lokaal project. Dit zorgt ervoor dat belangrijke informatie toegankelijk en overzichtelijk gepresenteerd wordt aan de juiste doelgroep. Zo vindt iedereen eenvoudig wat voor hem of haar relevant is.

Doorontwikkeling met microsites

De nieuwe website ondersteunt IDH bij het vertellen van hun verhaal. Op dit moment werken we aan de ontwikkeling van een microsite-omgeving, waarmee IDH zelfstandig en snel een volledig nieuwe website kan opzetten voor elk lokaal project. Dit zorgt ervoor dat belangrijke informatie toegankelijk en overzichtelijk gepresenteerd wordt aan de juiste doelgroep. Zo vindt iedereen eenvoudig wat voor hem of haar relevant is.

Doorontwikkeling met microsites

De nieuwe website ondersteunt IDH bij het vertellen van hun verhaal. Op dit moment werken we aan de ontwikkeling van een microsite-omgeving, waarmee IDH zelfstandig en snel een volledig nieuwe website kan opzetten voor elk lokaal project. Dit zorgt ervoor dat belangrijke informatie toegankelijk en overzichtelijk gepresenteerd wordt aan de juiste doelgroep. Zo vindt iedereen eenvoudig wat voor hem of haar relevant is.

In de prijzen

Mooie erkenning van ons werk!
We zijn een team van denkers,
ontwerpers en makers
Een gedreven team van denkers,
ontwerpers en makers, steeds op zoek naar hoe het beter kan
No items found.

Ook aan de slag?

Dat kan! Bel of mail met Sebastiaan en bespreek de mogelijkheden.

Direct contact