Brand identity voor een merk dat mag groeien

Greenberry is hét strategisch designbureau voor verbeteraars die het verschil willen maken.

Wat we doen
Button label
Button label
Digitale producten
No items found.
Websites & tools
Gebruikersonderzoek
Brand design

Liep jij vroeger achter met rekenen of taal? Of liep je juist vóór? Misschien weet je nog dat de leerkracht je extra opdrachten gaf. Als extra uitdaging of oefening. Het op maat maken van lesstof, daar is Muiswerk Educatief heel erg goed in. Alleen was het merk toe aan een nieuwe naam én jasje.

Mensen van de inhoud én techniek

Muiswerk Educatief werkt al 25 jaar vanuit Noord-Holland met een hecht team aan de inhoudelijke en technische ontwikkeling van online leermiddelen. Zo komen docenten met Numo (online leermiddel voor taal en rekenen, red.) toe aan lesgeven, terwijl leerlingen hun persoonlijke uitdagingen kunnen oefenen. En loop je als docent ergens vast? Dan bel je gewoon met het vertrouwde supportteam in Uithoorn.

''Op zoek naar een vriendelijke naam met groeiruimte, die maatwerkvisie benadrukt.''

Mensen van de inhoud én techniek

Muiswerk Educatief werkt al 25 jaar vanuit Noord-Holland met een hecht team aan de inhoudelijke en technische ontwikkeling van online leermiddelen. Zo komen docenten met Numo (online leermiddel voor taal en rekenen, red.) toe aan lesgeven, terwijl leerlingen hun persoonlijke uitdagingen kunnen oefenen. En loop je als docent ergens vast? Dan bel je gewoon met het vertrouwde supportteam in Uithoorn.

''Op zoek naar een vriendelijke naam met groeiruimte, die maatwerkvisie benadrukt.''

Mensen van de inhoud én techniek

Muiswerk Educatief werkt al 25 jaar vanuit Noord-Holland met een hecht team aan de inhoudelijke en technische ontwikkeling van online leermiddelen. Zo komen docenten met Numo (online leermiddel voor taal en rekenen, red.) toe aan lesgeven, terwijl leerlingen hun persoonlijke uitdagingen kunnen oefenen. En loop je als docent ergens vast? Dan bel je gewoon met het vertrouwde supportteam in Uithoorn.

''Op zoek naar een vriendelijke naam met groeiruimte, die maatwerkvisie benadrukt.''

Maak kennis met…

Rekenen en taal vormen de basis voor veel andere vakken. En op een goede basis kun je bouwen. Sommige kinderen komen niet vooruit met taal, anderen vervelen zich op rekenen. Zo volgt ieder kind zijn eigen lijn van ontwikkeling. Een leercurve. Daarom heet Muiswerk Educatief vanaf nu Kurve. Innovatieve makers van online leermiddelen. Met een ‘Hollandse’ K als knipoog naar de nuchtere bedrijfscultuur en de oorsprong van de organisatie.

Maak kennis met…

Rekenen en taal vormen de basis voor veel andere vakken. En op een goede basis kun je bouwen. Sommige kinderen komen niet vooruit met taal, anderen vervelen zich op rekenen. Zo volgt ieder kind zijn eigen lijn van ontwikkeling. Een leercurve. Daarom heet Muiswerk Educatief vanaf nu Kurve. Innovatieve makers van online leermiddelen. Met een ‘Hollandse’ K als knipoog naar de nuchtere bedrijfscultuur en de oorsprong van de organisatie.

Maak kennis met…

Rekenen en taal vormen de basis voor veel andere vakken. En op een goede basis kun je bouwen. Sommige kinderen komen niet vooruit met taal, anderen vervelen zich op rekenen. Zo volgt ieder kind zijn eigen lijn van ontwikkeling. Een leercurve. Daarom heet Muiswerk Educatief vanaf nu Kurve. Innovatieve makers van online leermiddelen. Met een ‘Hollandse’ K als knipoog naar de nuchtere bedrijfscultuur en de oorsprong van de organisatie.

Nieuwe naam, nieuwe identiteit

Welke visuele identiteit past bij de naam Kurve? We willen het persoonlijke groeipad van leerlingen op een speelse manier verbeelden. En waar de producten van Kurve ontworpen zijn om leerlingen aan te spreken, mag het merk Kurve vriendelijke professionaliteit uitstralen richting docenten en directieleden van scholen.

Een logo voor een merk dat mag groeien

Het logo verbindt de letters U, R en V om de groeicurve te visualiseren. Met de letter R boven op de U springt deze boven de andere letters uit en visualiseren we groei én het bouwen aan basisvaardigheden. In de gekleurde versie van het logo worden de letters U en R uitgelicht door de kleur rood.

Nieuwe naam, nieuwe identiteit

Welke visuele identiteit past bij de naam Kurve? We willen het persoonlijke groeipad van leerlingen op een speelse manier verbeelden. En waar de producten van Kurve ontworpen zijn om leerlingen aan te spreken, mag het merk Kurve vriendelijke professionaliteit uitstralen richting docenten en directieleden van scholen.

Een logo voor een merk dat mag groeien

Het logo verbindt de letters U, R en V om de groeicurve te visualiseren. Met de letter R boven op de U springt deze boven de andere letters uit en visualiseren we groei én het bouwen aan basisvaardigheden. In de gekleurde versie van het logo worden de letters U en R uitgelicht door de kleur rood.

Nieuwe naam, nieuwe identiteit

Welke visuele identiteit past bij de naam Kurve? We willen het persoonlijke groeipad van leerlingen op een speelse manier verbeelden. En waar de producten van Kurve ontworpen zijn om leerlingen aan te spreken, mag het merk Kurve vriendelijke professionaliteit uitstralen richting docenten en directieleden van scholen.

Een logo voor een merk dat mag groeien

Het logo verbindt de letters U, R en V om de groeicurve te visualiseren. Met de letter R boven op de U springt deze boven de andere letters uit en visualiseren we groei én het bouwen aan basisvaardigheden. In de gekleurde versie van het logo worden de letters U en R uitgelicht door de kleur rood.

Spelen & stapelen

Kurve legt de basis voor rekenen en taal. Daarom spelen basisvormen de hoofdrol in de huisstijl van Kurve. Met een licht verloopje met een textuur geven we de vormen diepte krijgen en maken we ze tastbaar. In illustraties spelen we steeds met de basis vormen en stapelen ze op tot nieuwe bouwwerken.

Spelen & stapelen

Kurve legt de basis voor rekenen en taal. Daarom spelen basisvormen de hoofdrol in de huisstijl van Kurve. Met een licht verloopje met een textuur geven we de vormen diepte krijgen en maken we ze tastbaar. In illustraties spelen we steeds met de basis vormen en stapelen ze op tot nieuwe bouwwerken.

Spelen & stapelen

Kurve legt de basis voor rekenen en taal. Daarom spelen basisvormen de hoofdrol in de huisstijl van Kurve. Met een licht verloopje met een textuur geven we de vormen diepte krijgen en maken we ze tastbaar. In illustraties spelen we steeds met de basis vormen en stapelen ze op tot nieuwe bouwwerken.

In de prijzen

Mooie erkenning van ons werk!
We zijn een team van denkers,
ontwerpers en makers
Een gedreven team van denkers,
ontwerpers en makers, steeds op zoek naar hoe het beter kan
No items found.

Ook aan de slag?

Dat kan! Bel of mail met Sarah en bespreek de mogelijkheden.

Direct contact

Vergelijkbaar werk

Misschien ook interessant
We zijn een team van denkers,
ontwerpers en makers
Een gedreven team van denkers,
ontwerpers en makers, steeds op zoek naar hoe het beter kan
Ontdek ons werk