Zorg dichterbij brengen via een appje met de dokter

Klant
Zilveren Kruis

We zijn allemaal wel eens onzeker over een klein pijntje, wat jeuk of een vervelend schaafwondje bij de kinderen. Je zoekt naar een oplossing of even wat geruststelling, maar wil niet voor alles direct naar de huisarts. Dan kun je terecht bij de Zilveren Kruis Wijzer.

Hoe helpen we mensen met gezondheidsvragen?

De Vakantiedokter

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis en Greenberry lanceerden al in 2014 de app De Vakantiedokter. Vakantiegangers kregen direct medisch advies vanuit Nederland. In 2020 wilde Zilveren Kruis de app verbreden. Niet langer alleen vragen vanuit de vakantieadressen dus, maar altijd en overal.  

Voor alle Nederlanders

In 2020 was de vraag: ontwikkel een app voor alle Nederlanders waar je terechtkunt met al jouw medische vragen. Er kwam een nieuwe naam: De Zilveren Kruis Wijzer. Bovendien moest ‘aan de achterkant’ de leverancier van de service veranderen. Voortaan zou Eurocross, ook onderdeel van Achmea net als Zilveren Kruis, dat verzorgen. De medewerkers zijn het gewend om over de hele wereld mensen te helpen. Er werd een interface gebouwd waarmee de medische experts van Eurocross voortaan ook aan het werk konden voor de Zilveren Kruis Wijzer.

Chatfunctie

De basis van de app is de chatfunctie. Vervolgens word je direct doorgeschakeld naar een medisch expert. Die stelt nog wat vragen en vraagt eventueel om een foto. Via de app krijg je een notificatie als er een antwoord is en dat gebeurt binnen 25 minuten. Je kan doordeweeks tussen 7 en 23 uur terecht en in het weekend tussen 9 en 21 uur.

Zorg heel dichtbij

De visie van Zilveren Kruis is om zorg dichterbij mensen te brengen. ,,Vanuit een een brede kijk op gezondheid stimuleren en helpen we om klanten gezonder te leven en te werken en daarbij gezondheid letterlijk dichterbij brengen.’’ Dat dichterbij brengen van gezondheid is letterlijk wat de app doet. Allemaal voelen we wel de aarzeling om direct naar de huisarts te gaan als er iets aan de hand is en door de app wordt deze drempel verlaagd. Belangrijk in de uitvoering was het koppelen van de app aan de service van Eurocross. Medewerkers kregen ‘tools’ in handen om ‘zorg dichtbij te brengen’ en mensen goed van dienst te kunnen zijn. De app heeft nu een 4,9 in de app store.

digitaal design voor verbeteraars

  • Werk
  • Over ons
  • Aanpak
  • Werken bij
  • Updates
  • Contact
  • Blijf up to date:
    NieuwsbriefNieuwsbriefNieuwsbrief