Duurzaam en inspirerend design voor de werkomgeving

Klant
Gispen

Een nieuw kantoor, school of ziekenhuis of een nieuwe inrichting: 'nieuw' betekent niet dat je alle oude spullen weg hoeft te gooien.

Hoe kunnen we kiezen voor een duurzame werkomgeving aantrekkelijker maken?

Werken aan een positieve omgeving

Gispen zet zich al meer dan 100 jaar in voor duurzaam design. De circulaire projectinrichter creëert omgevingen die een positieve invloed hebben op mensen en stimuleert duurzaam gebruik. Gispen wil samen met anderen aan verrassende en duurzame oplossingen werken, zodat iedereen in een inspirerende omgeving kan werken en het beste uit zichzelf kan halen.

Bezoekers inspireren op het gebied van circulair inrichten zodat zij Gispen kiezen als hun inrichtingspartner.

Co-creëren in coronatijd

Aangezien we het project zijn gestart in coronatijd, verliep het ontwerpproces in co-creatie op afstand. Via virtuele co-creatie sessies wisten we samen een nieuwe structuur en visuele uitstraling neer te zetten die de beleving van bezoekers van de website verbetert. De website is ontwikkeld in samenwerking met Arlanet.

Simpel, maar sterk

Gispen wil met de website een sterke online presentatie van hun merk realiseren. Daarom moeten we een sterk merkverhaal vertellen, met als pijler de visie van Gispen op duurzaam design. Deze visie komt terug in alle onderdelen van de website, van producten tot projecten. 

De nieuwe website speelt ook in op de behoefte van specifieke doelgroepen van Gispen in verschillende branches: gebruikers van een gebouw in het bedrijfsleven, in de zorg en in het onderwijs. Zo laten we op basis van activiteiten zien aan welke ruimtes de doelgroep kan denken en welke producten van Gispen hierin een rol kunnen spelen.

Duurzaamheid en circulair design

Om de gebruikerservaring van de bezoeker te verbeteren, houden we rekening met een beperkt aantal opties in het hoofdmenu. Zo zijn onderwerpen sneller vindbaar. En op elke pagina is contextuele navigatie beschikbaar, waarbij de kernwaarden van Gispen - duurzaamheid en circulair design - een prominente plek hebben. Daarnaast is er bewust gekozen om minimale ruimte aan tekst te geven zodat de gebruiker sneller tot de kern komt, en geven we gebruikerservaringen van specialisten en klanten van Gispen een prominente plek.

Voor het design van de website gelden drie design principes: aantrekkelijk, professioneel en thought leadership. Dit zie je terug in het gebruik van fotografie: hier spreken de Gispen producten voor zich. Daarnaast kozen we voor rustige en frisse kleuren die aansluiten bij de huisstijl en strakke typografie die de website een professionele uitstraling geven. Het thought leadership principe komt naar voren in de productpresentatie, met duidelijk uitgelichte eigenschappen, voordelen en toepassingen om het duurzame design te versterken.

Hoe staat het met jouw website?

Ben je ook op zoek naar een nieuwe conversiegerichte website? Dan kun je contact opnemen met Bas voor een kennismaking. Wil je meer weten over Gispen? Bekijk dan de nieuwe website gispen.com.

Bel of mail met Bas.

Bas
Account director & partner

digitaal design voor verbeteraars

  • Werk
  • Over ons
  • Aanpak
  • Werken bij
  • Updates
  • Contact
  • Blijf up to date:
    NieuwsbriefNieuwsbriefNieuwsbrief