Aan de slag met design
Denk je dat de user experience van je platform of service sterker kan? Zoek je een prikkelende tone of voice voor je verhaal? Past je brand identity niet meer bij waar je over 5 jaar wil staan?
DESIGN IS MEER DAN VORM. HET IS HOE WE TOT OPLOSSINGEN KOMEN.
Tijdens ons design proces kijken we naar de behoefte van je doelgroep en verkennen we samen met die doelgroep en met jou hoe we in die behoefte kunnen voorzien. Wat is de juiste inhoud, en hoe geven we die inhoud vorm? We valideren onze ontwerpen bij je doelgroep en vertalen het visueel door naar kanalen en middelen.
We helpen je met...
User experience
Wil je bezoekers van je app of website zo snel mogelijk richting een bepaalde actie bewegen? Of wil je juist dat ze zich zo lang mogelijk verwonderen over of informeren met de content die je aanbiedt? De juiste user experience bereikt het doel dat jij voor ogen hebt op een manier die aantrekkelijk is en toegankelijk is voor iedereen in je doelgroep. Doordat we ook naar je service of platform kijken met de bril van digitale inclusiviteit, kunnen we een toegankelijke ervaring ontwerpen - ook voor mensen met een beperking.
- Welk interacties maken de ervaring op mobiel en desktop beter?
- Welke vorm geven we aan dit stuk informatie? Wordt het vrij tekstueel, of juist heel visueel?
- Wie worden er uitgesloten als we niet oppassen? Is het toegankelijk voor mensen met een gezichtsbeperking? Voelt iedereen zich welkom?
Digital brand identity
Op een goede huisstijl kun je je missie bouwen. Want een goede huisstijl past ook bij de ambities die je nog waar wílt maken. Toekomstbestendig dus. Je medewerkers kunnen ermee overweg en je doelgroep herkent je eraan tussen concurrenten. Een huisstijl gaat dus over meer dan kleuren en vormen, het gaat om hoe je klinkt, om wie je bent en wilt zijn: je merkidentiteit.
- Welke kleurpaletten en vormen passen bij de identiteit van je organisatie en de sfeer die we willen uitstralen?
- Hoe zorgen we ervoor dat deze stijl zich flexibel laat inzetten voor verschillende kanalen?
- Hoe is het onderscheidende vermogen zichtbaar in de stijl
Gebruikersonderzoek
Don’t take our word for it, ask your audience. Via panelonderzoek en testen met respondenten uit jouw doelgroep komen we erachter welk ontwerp het beste functioneert en het meest aanspreekt. Het geeft ons waardevolle feedback om je user experience, brand identity of datavisualisatie aan te scherpen en om te checken of onze intenties achter een ontwerp wel de juiste impact hebben.
- Voorziet de dienst in de behoefte van jouw doelgroep?
- Welke knoppen worden goed gevonden?
- Waar haken respondenten af?
- Welke route nemen respondenten om een bepaalde behoefte te vervullen?
WAT WIL JOUW ORGANISATIE VERANDEREN IN DE WERELD OM ONS HEEN?
Dit werk versterken we al met Design
Hoe we meer zieke kinderen laten lachen
Hoe we een duurzame werkomgeving aantrekkelijk maken
Hoe we meer mensen de zorg in krijgen
Hoe we de luchtkwaliteit in Nederland verbeteren
Hoe we inzicht geven in het passend onderwijs