Vijf van onze projecten maken kans op SAN Accenten

Tijd voor een digitale toost!

22 april 2020

Wij hebben niet één, nee ook niet twee... maar zes nominaties in de pocket! Voor vijf van onze projecten. Eén daarvan heeft zelfs twee nominaties gekregen. En daar mogen we best een beetje trots op zijn, toch? Het afgelopen jaar hebben we ons weer hard ingezet voor eenzame ouderen, slachtoffers van huiselijk geweld en het tekort in de zorg. Lees hier meer over alle projecten waar we voor genomineerd zijn.

Wat is de SAN?

De SAN staat voor ‘Stichting Adverteerdersjury Nederland’ en is meer dan 30 jaar geleden opgericht met het idee om een bijdrage te leveren aan het marketingcommunicatievak. Hiervoor hebben we samen met onze partners onze beste campagnes ingezonden. De inzendingen worden beoordeeld door een juryteam met ruim 220 vakprofesssionals, die de nominaties bekendmaken in een boek! Ieder jaar in mei kunnen onze nominaties bekroond worden met een Accent. 

Rene geeft zichzelf een 6. En jij?

Op pagina 146 vinden we onze eerste nominatie. In samenwerking met Fitzroy, Yune, Mindshare, DISXT & Storm hielpen we Zilveren Kruis om hun ambitie ‘Gezondheid dichtbij voor iedereen’ waar te maken. Er kwam een campagne om klanten bij te staan in het streven naar vitaliteit. Ons aandeel was het  ontwikkelen van de website en bijbehorende test, waarbij we letterlijk aan mensen vragen: ‘hoe goed zit jij in je vel?’. Aan de hand van vragen over slapen, bewegen, ontspannen en voeding kun je jezelf een cijfer geven. Met Actify, de persoonlijke vitaliteitscoach van Zilveren Kruis, als eenduidige oplossing. 

Het houdt niet op, totdat je iets doet. 

Als we verder bladeren naar pagina 242 vinden we onze tweede nominatie. Ieder jaar vallen er veel slachtoffers door huiselijk geweld. Het Ministerie van VWS en het Ministerie van JenV vonden dat dit anders kon: omstanders met vermoedens van huiselijk geweld moeten niet afwachten, maar in actie komen! In samenwerking met Publicis Groupe NL, Initiative Media & MSL verschoven we het accent van het passieve ‘het houdt niet op, niet vanzelf’ naar het actieve ‘het houdt niet op, totdat je iets doet’. We ontwikkelden het platform  ikvermoedhuiselijkgeweld.nl, waarop tal van handvatten te vinden hoe met vermoedens om te gaan én hoe te handelen.

De angst die je draagt, hoef je niet te verbergen. 

‘Hey, een pagina verder staan we alweer genoemd!’ Jazeker, op pagina 243 hielpen we het ministerie van VWS met het bespreekbaar maken van psychische aandoeningen. Dit deden we in samenwerking met Publicis Groupe NL, Initiative Media & HDVM. We ontwikkelden het platform van de campagne ‘Hey. Het is oké, maak het bespreekbaar’. Op het platform kun je manieren vinden om het gesprek te starten en hulp te bieden. Want er samen over praten, helpt. 

IkZorg twee keer genomineerd

Op pagina 244 vinden we onze volgende nominatie in de categorie ‘Non-Profit & Overheid’. En op pagina 400 worden we nogmaals voor deze campagne genomineerd in de categorie ‘Branding 360’. Over welke campagne hebben we het? Het ministerie van VWS en diverse stakeholders uit de sector Zorg en Welzijn vroegen Publicis Groupe NL, Initiative Media en ons, naar een manier waarop we het tekort in de zorg tegen kunnen gaan. En wie kunnen er beter vertellen over werken in Zorg en Welzijn dan medewerkers? Onder het motto ‘Ik Zorg’, werden de medewerkers ambassadeurs van de campagne. Hiervoor ontwikkelden we het platform ontdekdezorg.nl, waar alle portretten en verhalen van de trotse medewerkers te vinden zijn. 

Een tegen eenzaamheid.

De laatste nominatie is te vinden op pagina 329. In samenwerking met Publicis Groupe NL, Initiative Media & MSL hebben we het Ministerie van VWS geholpen met een zomer waarin Nederland de ouderen niet vergat. 1 op de 6 ouderen voelt zich zomers eenzamer. Daarom sporen we thuisblijvers en vakantiegangers aan om contact te houden met ouderen thuis. Publicis realiseerde deze campagne en wij maakten het platform eentegeneenzaamheid.nl. Op dit platform vind je verschillende initiatieven om contact te zoeken met ouderen om eenzaamheid tegen te gaan. Ook geen gek idee om te bekijken in tijden zoals deze….

Bekijk alle nominaties op de website van de SAN en duim voor ons mee!

Digitaal design waar iedereen een beetje beter van wordt

  • Maliebaan 11
  • 3581 CA Utrecht
  • Nederland
  • Waar ligt dat?